A new home, school & job!

14.4.16

Denne uge har stået på en masse nye ting! Først og fremmest det at kalde et nyt sted for "hjem". Heldigvis er min lejlighed bare så pokkers sød og jeg tror ikke, at jeg nogensinde bliver træt af at vågne op eller komme hjem og se udsigten fra mit køkken vindue. 
Altså når jeg rent faktisk har fået vejret tilbage efter at have klatret på trapperne op til 5. sal ;-) Forhåbentlig vil det blive lettere på et tidspunkt haha! Jeg har altid haft en ting for farverige døre, så jeg er også meget glad for, at jeg nu har en grøn selv!
I mandags startede jeg i skole og i de næste 8 uger kommer jeg til at have fransk hver morgen fra 9-11 og hidtil har det været virkelig godt! Den første dag blev jeg sat i en klasse, der var for let, så allerede den næste dag rykkede jeg op. Det er meget anderledes end danske skoler fordi læreren kun taler fransk og når der er noget vi ikke forstår, bliver det forklaret på anden måde eller ved hjælp af håndbevægelser. Også selvom vi alle kan snakke engelsk. Det er jeg fan af! 
Jeg er også begyndt på arbejde i denne uge på en restaurant og har indtil videre kun haft 3 vagter, så det er stadig meget nyt. I Frankrig har man absolut anderledes spisevaner - folk kommer til frokost ved 12 tiden og 20-30 minutter senere er de væk, så de snacker de ellers hele dagen og spiser først middag ved 8/9 tiden. Det betyder også en pokkers masse mennesker under frokost rykket, da folk kommer og går så hurtigt! Pheeeew!
I morgen skal jeg kun arbejde om aftenen, og så har jeg fri hele weekenden, så nu er det tid til nogle rigtig turist dage i "min egen" by!
Ps. det sidste billede er min nye bedste ven. Den hurtigste og billigste måde at komme omkring Paris i mit perspektiv, men absolut også den farligste haha! De kører som sindssyge her ...

/

This week so far has brought a bunch of new things! First of all settling in to calling a new place "home". Luckily it's just so darn cute and I don't think I'll ever get tired of waking up or coming home and seeing the view out my kitchen window. That is when I actually get my breath back from climbing the stairs up to the 5th floor ;-) Hopefully that will get easier at some point haha! Also I always had a thing for colorful doors so I'm very pleased I now have a green one of my one! Monday I started school - for the next 8 weeks I'll be having french each morning from 9-11 and so far it's been really great! The first day I was put in a class that was too easy so the next day I moved up. Very different to danish schools, the teacher only talks french and whenever we don't understand anything, it's explained in a different way or by hand gestures even though we are all capable of english. I'm a big fan of this!
I also started working this week at a restaurant and so far I have had 3 shifts so it's still very new. In France the eating habits are definitely different - people come in for lunch at 12 and 20-30 minutes later they're gone, then they snack doing the day and eat dinner at like 8/9. That also means a heck of a lot people during lunch cause people come and go so quickly! Pheeeew. 
Tomorrow I'm only working the night and I have the whole weekend off, so now it's time for some real tourist time in "my own" city! 
Ps. the last picture is my new best friend. The quickest and cheapest way to get around Paris in my perspective but definitely also the most dangerous haha! They drive like crazy people here... 
 photo hus 1 _zps5mygc5m9.jpg photo hus 2_zps9tgkzv5u.jpg photo udsigt og doslashr_zpsrqwenwrx.jpg photo IMG_9682_zpsgqfbgmec.jpg

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe